آموزش ها

نوشتن تیتر: تیتر هایی که مخاطب را میخکوب میکند

نویسنده: کارشناس تولید محتوا 2021/07/12 0 نظر
نوشتن تیتر: تیتر هایی که مخاطب را میخکوب میکند

تیتر هایی که مخاطب را میخکوب میکند. به نظرتون چه کنیم تا تبلیغاتمون بازدهی داشته باشه و مخاطب جذب و میخ کوب تبلیغ ما بشود ؟!‌‌ یکی از مهم ترین موارد، روش صحیح نوشتن تیتر مناسب است. مهم‌ نیست که قصد طراحی یک تبلیغ را دارید تا نوشتن یک مقاله، اگر تیتر نویسی به روش اصولی و حره ایی را بلد نباشید، بازاریابی‌ به احتمال زیاد شکست خواهد خورد. بعضی‌ها تصور می‌کنند اگر تبلیغاتشان نتیجه نمی‌دهد رسانه و ابزار مناسبی انتخاب نکرده اند. یکی از ویژگی‌های تیتر خوب این است که در هنگام خواندن آن، احساست برانگیخته شود. در این مقاله از مجموعه بعلاوه اصول نوشتن تیتر عالی از نظر حمید رضا عزیزی (مدیرعامل برند بعلاوه) برای شما عزیزان با ساده ترین روش ممکن توضیح داده شده است. عمل کردن به این توضیحات باعث میشود شما تیتر هایی که مخاطب را میخکوب میکند داشته باشید. با بعلاوه همراه باشید. 

 نوشتن تیتر ساده

یک جمله معروف وجود دارد که میگوید تیترها و عنوان باید به قدری ساده باشد که حتی مادربزرگ‌ها نیز بتوانند آن را درک کنند. زمانی که پروژه نوشتن تیتر شما به اتمام رسید باید آن را آزمایش کنید و ببینید که آیا مادربزرگ پیر شما نیز توانایی درک و فهمیدن این موضوع را خواهد داشت یا خیر. توصیه نمیشود که در هنگام نوشتن تیتر و تبلیغ از زبان رسمی استفاده شود. این گونه تیتر ها در مقابل اکثر افراد باعث عدم ایجاد احساس صمیمیت و راحتی در فهم میشود و در مقابل آن مقاومت خواهند کرد و همین سبب کاهش نرخ بازدید خواهد شد. اگر در زمینه کاری شما کلمات و اصطلاحات تخصصی و ویژه ایی وجود دارد آن‌ها را به طور کامل فراموش کنید. شما هرگز نباید عنوان‌های تبلیغاتی را با چنین اصطلاحاتی پر کنید، زیرا این کار موجب گیج شدن مخاطب در همان ابتدا و احساس نفهمیدن خواهد شد.
در نوشتن تیترها از زبانی ساده و قابل فهمیدن استفاده کنید. با این کار خواندن ‌عنوان‌ها راحت‌تر می‌شود، صمیمی‌تر به‌نظر می‌آیند و به طور کلی باید سعی کنید همان اولِ کار، مخاطب را با کلمات عجیب‌ و غریب دل‌سرد نکنید.

 حس کنجکاوی را تحریک کنید

استفاده از کنجکاوی انسان ها برای بالابردن سطح دانش، فروش محصول و موارد دیگر هرکدام میتواند تاثیر گذار و مفید باشد. اما توجه کنید که زیادی تحریک نکنید و زیادی آب و تاب ندهید که ممکن است اثر عکس بگذارد. «چرا»، « چگونه»، «چه‌چیز» جزء کلماتی هستند که باعث افزایش حس کنجکاوی در افراد خواهند شد و خواه ناخواه جذب شما خواهند شد و مطالب شما را مطالعه خواهند کرد و باعث افزایش نرخ تبدیل می شود؛ به ویژه زمانی که موضوعات شما جزء مسائل روز دنیا باشد.

تاثیر شگفت انگیز اعداد

اکثر کسانی که از اینترنت استفاده میکنند به دنبال یافتن جواب و افزایش اطلاعات هستند. در این میان وجود اعداد میتواند کمک بسیاری به تصمیم گیری کاربران کند و بتوانند بهتر نتیجه بگیرند. اعداد موجب جذب خوانندگان خواهد شد. شاید بپرسید چرا ؟ اعداد در نوشتن تیتر به این دلیل تاثیر بسیاری دارند که خواننده به درک درستی میزان ورودی مطال به ذهن خود دست خواهد یافت. مثلا وقتی میگوییم  6 نکته مهم در نوشتن بیو، خواننده میداند که با خواندن این مطلب، به 6 راهی که به او در نوشتن بیو کمک میکند خواهد رسید.

 استفاده از کلمه راهنما در نوشتن تیتر

کلمه راهنما یکی از کلماتی است که در نوشتن تیتر بسیار اهمیت دارد و موجب افزایش بازدید خواهد شد. به طور کلی افرادی که در اینترنت مطلبی را سرچ میکنند عموما به دنبال یافتن یک راهنما هستند تا اطلاعات خود را افزایش دهند و یا اگر قصد انجام کاری را دارند بتوانند به طور صحیح آن کار را انجام دهند. برای این گونه افراد و کسانی که به دنبال یافتن راهی برای انجام یک کار هستند کلمه راهنما میتواند بسیار وسوسه کننده و تاثیر گذار باشد. برای مثال “راهنمای افزایش فروش آنلاین

نوشتن تیتر سوالی

استفاده کردن از این نکته در هنگام نوشتن تیتر هم بسیار ساده و هم بسیار تاثیر گذار میباشد. روش معمول استفاده از این فرمول استفاده از کلمه‌ی چطور هست. سوال همیشه جواب می دهد. اگر در انتخاب یک عنوان برای مطلب خود دچار مشکل شده اید پرسیدن یک سوال در هنگام نوشتن تیتر میتواند کمک بسیاری به شما کند. محتوای شما به چه سوالی پاسخ می دهد؟ کافیست از همان سوال در نوشتن تیتر خود استفاده کنید. اکثرا سوالات در گوگل هم به شکل سوال نوشته می شوند. پرسیدن سوال باعث میشود تا کاربر تا حد زیادی درگیر شود. در حقیقت کاربران دوست دارند جواب سوالات شان را از گوگل بگیرند که با توجه به همین موضوع اگر تلاش کنید در نتایج گوگل دیده شوید میتوانید نرخ کلیک قابل توجهی به دست بیاورید. به طور مثال اگر شما مطلبی درمورد پرفروش ترین محصولات در اینستاگرام دارید میتوانید در هنگام نوشتن تیتر بپرسید که چه محصولاتی در اینستاگرام پرفروش هستند.

 استفاده از کلمات قدرتمند

استفاده از کلمات قدرتمند و و تاثیر گذار در نوشتن تیتر بسیار تاثبر دارد و میتواند کمک کننده باشد. کلماتی مانند «اثبات شده، به سندیت …» به خصوص اگر با معیارهایی برای اثبات و قصه های معروف و یا موفقیت آمیز همراه باشند یا «سریع و آسان»، «تخفیف x٪» و در راس همه آنها کلمه«رایگان»، کلمات قدرتمندی هستند که روی تصمیمات مشتری جهت اقدام، تاثیرگذار خواهند بود.

نویسنده: حمیدرضاعزیزی کارشناس ارشد بازرگانی بین الملل و تبلیغات‌‌ مالک برند بعلاوه، ‌مشاور کار و کسب ها، مجری خدمات دیجیتال مارکتینگ و … نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *