ایده

تبلیغات خلاق کارخانه ها را می‎‌سازند.

نویسنده: کارشناس تولید محتوا 2024/01/18 4 نظر
تبلیغات خلاق کارخانه ها را می‎‌سازند.

تبلیغات چیست؟

به طور کلی تکنیک‌ها و فعالیت‌هایی که برای معرفی یک محصول یا خدمات به کار گرفته می‌شوند تا مخاطب را به خرید تشویق کنند، تبلیغات نامیده می‌شوند.

اما تبلیغات خلاق در واقع برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های نوآورانه جهت جذب مخاطبان است. این نوع تبلیغات بر خلاقیت و ایده‌های نوین تأکید دارند تا بتواند بهترین نتیجه را در فروش و شناخت برندی به دست آورد.

برایتان قابل باور باشد یا نه، تقریبا اکثر مردم از تبلیغات فراری‌ هستند و آگهی و تبلیغ شما را تماشا نمی‌کنند. البته تجربه در دنیای بازاریابی نشان می‌دهد که تاثیر تبلیغات خلاق بر ذهن افراد بسیار بالا می‌باشد؛ مخاطبان در مواجهه با تبلیغات خلاقانه، آن را به خاطر می‌سپارند و در دراز مدت به یک مشتری وفادار تبدیل می‌شوند.

تبلیغ خوب، فروش را افزایش می‌دهد؛ تبلیغ خلاق، کارخانه‌ها را می‌سازد.

گاهی اضافه کردن کمی چاشنی خلاقانه به تبلیغات می‌تواند ناجی کسب‌و‌کار شما باشد.

یک تبلیغ خلاق می‌تواند دارای چند ویژگی‌ اساسی باشد که آن‌ها را برای ببینندگان جذاب می‌کند:

عنوان اولین عنصری است که دیده می‌شود. مسلما باید در نگاه اول آنقدر جذاب و گیرا باشد تا مخاطب را کنجکاو کند. ولی در نظر بگیرید هرچه کوتاه‌تر باشد زیباتر است.

2. اصالت محتوا:

یک تبلیغ اصیل دارنده عناصری منحصربه‌فرد است که آن‌ را از سایر رقبا متمایز می‌سازد.

3. ایجاد نیاز در ذهن مخاطب:

شما باید با خلق تبلیغات خود، احساس نیاز را در مخاطب ایجاد کنید. باید این تفکر را در ذهن کاربر ایجاد کنید که واقعا به محصول یا خدمات شما نیاز دارد. به گونه‌ای باشد که ذهن را درگیر کند.

4. ارزش هنری:

جنبه بصری تبلیغ نقش مهم و اساسی در موفقیت آن دارد. در هر تبلیغ سه آیتم اصلی یعنی تصویر، کلام و موسیقی وجود دارد که پایه اساسی محسوب می‌شوند. رنگ‌های مورد استفاده در تبلیغ، نوع پالت سایه‌ها و رنگ‌های زمینه محیط را شکل می‌دهد. موسیقی و آهنگ تبلیغ هم بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید با بهره‌ گرفتن از آهنگ بر روی ذهن مخاطب خود تاثیر بگذارید . نکته بسیار مهم بعدی، بخش کلامی تبلیغ است. دیالوگ‌های شخصیت‌ها و نوع بیان آن‌ها در تبلیغ نقش دارند.

تبلیغاتی موثر است که با توجه به مخاطب هدف (پرسونای مخاطب) طراحی شود.

5. انعطاف‌پذیری ایده‌ها:

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرشار از تنوع و اختلاف سلیقه وجود دارد. واقعیت این است که هیچ ایده‌ای نمی‌تواند برای همه مخاطبین جذاب باشد، اما می‌توانید مخاطبان هدف خود را مشخص کرده و انتظاراتشان را برآورده کنید.

13 تبلیغ درخشان و الهام بخش که طرز فکر شما را تغییر می دهد…

1.همه چیز را در تصویر نشان دهید: DDB برزیل، این کمپین ساده اما موثر را برای FedEx ایجاد کرد و از نقشه‌های قاره‌ای روی ساختمان‌ها برای رساندن پیام و بسته‌شان استفاده کرد.

کمپین شرکت FEDEX

2. خلاقیت واقعی داشته باشید: کمپین “دستی به حیات وحش بده” برای فدراسیون جهانی حیات وحش، تصاویر برجسته‌ای دارد که بر روی یک دست واقعی نقاشی شد.

تبلیغات حیات وحش

3. از استعاره بصری استفاده کنید: هنگامی که سلول قرمز میلان، تبلیغاتی را برای جذب دانشجویان فیلمنامه نویس جدید به آکادمی فیلم نیویورک طراحی کرد، از یک سطل زباله پر از پیش نویس های زباله با طرح “پاپ کورن” ساختند، چیزی که همه فیلمنامه نویسان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

 تبلیغاتی  برای جذب دانشجویان فیلمنامه نویس جدید

4. نشان دهید (و بگویید) چگونه محصول شما مشکل و نیاز را برطرف می‌کند: یکی از تبلیغات خلاق دیگر، ترکیب کپی و تصاویر هوشمندانه برای STIHL است که نشان می‌دهد، چگونه دمنده‌ها و مخازن خردکن آن‌ها به معنای واقعی کلمه خبر بد را از بین می‌برند.

تبلیغات خلاق هوشمندانه

برای راهنمایی ساخت یک تیزر تبلیغاتی می‌توانید به مقاله چگونه تیزر تبلیغاتی جذاب بسازیم مراجعه کنید.

5. مخاطب را به فکر فرو ببرید: JWT Hong Kong این کمپین آگاهی از آلودگی هوا را در بالای درب های نوشیدنی ایجاد کرده است؛ تا مشتریان را در حالی که در این مشکل غوطه‌ور هستند به فکر بیاندازد.

6. طرحی ساده استفاده کنید: گاهی اوقات بیشترین تأثیر را می‌گذارد که محصول به روش‌های بسیار ساده و در عین حال چشمگیر، معرفی کنید.

تبلیغ خلاق و ساده متناسب با پرسونای مخاطب

7. از مقیاس برای ایجاد تأثیر قوی استفاده کنید: تفاوت غیرمنتظره مقیاس روی درها، برای این تبلیغ Weight Watchers توجه را به خود جلب می کند.

تبلیغ Weight Watchers جهت مقیاس

8. به روش های خلاقانه ای فکر کنید تا یکی از جنبه های محصول خود را به نمایش بگذارید مانند رنگ:
کمپین Serviceplan برای رنگ Faber-Castell محصول خود (مدادرنگی) را با حیوانات و اشیاء واقعی تطبیق داد.

کمپین Serviceplan برای رنگ Faber-Castell

9. برای انتقال پیام خود اغراق کنید: اغراق می‌تواند مفاهیم جالبی را ایجاد کند. آریل در یک تبلیغ شوینده لباس، پیراهن فرد را آنقدر سفید می‌کند که سایه مسدود می‌شود.

ایده‌های جذاب تبلیغات

10. با حقایق می‌توانید آگهی خود را بسازید: این آگهی توجه را به تخریب جنگل های استوایی در آمریکای جنوبی به دلیل پرورش گاو و مزارع سویا برای مصرف گوشت جلب می کند. Serviceplan Campaign X این تبلیغ حفاظت از محیط زیست و طبیعت را برای رابین وود توسعه داد که تخریب جنگل‌زدایی را به تصویر می‌کشد و هدف آن افزایش آگاهی در مورد رژیم‌های غذایی گیاهی است.

 تبلیغات خلاقانه دنیا برگرفته از طبیعت و محیط زیست

11. نشان دهید که محصول یا خدمات چگونه زندگی مشتری شما را آسان تر می‌کند: چگونه محصول شما زندگی مشتری را آسان‌تر می‌کند؟ آن را در تبلیغ خود نشان دهید. همانطور که اریک شوفلر، مدیر ارشد خلاقیت، با تیمش در DDB Tribal Berlin وقتی این تبلیغ را ایجاد کرد تا به فولکس واگن کمک کند فروش ویژگی های اختیاری خود را با خودروهای جدید مانند دستیار پارک، افزایش دهد. اگر این محصولی است که می‌توانید کمی چاشنی طنز را در آن تزریق کنید، حتما این کار را انجام دهید.

DDB Tribal Berlin تبلیغات خلاقانه

12. مشکل را برجسته کنید: تیم TBWA/ISTANBUL این آگهی چاپی را برای IKEA ایجاد کرد تا کمبود فضای کمد را برجسته کند تا راه‌حل‌های صرفه‌جویی در فضا را حل کند.

تبلیغات خلاقانه و شگفت انگیز دنیا

13. با نمادهای جذاب جلب توجه کنید: دولت باهیا با آژانس تبلیغاتی برزیلی Leiaute Propaganda همکاری کرد تا از تعداد تصادفات و مرگ و میر ناشی از استفاده از گوشی های هوشمند جلوگیری کند. هر تبلیغ از یک نماد شبکه اجتماعی به جای علائم مهم رانندگی استفاده می‌کند تا جلب توجه شود.

The best creative advertising

چند توصیه‌ کوچک، پیش از شروع کار:

هرچقدر هم که کار تبلیغاتی انجام داده باشید، هرچقدر هم که حرفه‌ای باشید، باز هم باید زمان زیادی را صرف فکر کردن به این موضوع کنید که در متن خود، از کلمه‌ی «تازه» استفاده کنید یا «نو»! بسیاری از آگهی‌های موفق طی ماه‌ها بلکه سال‌ها به ایده خود فکر می‌کنند. برای رسیدن به ایده‌ی مورد نظر، شاید بتوان گفت باید جسارت گذشتن از ایده‌های اولیه را داشته باشید.

باید بگوییم متاسفانه راه میانبری وجود ندارد. باید 100 عنوان بنویسید و طیفی از «ای بدک نیست!» تا «عالیه!» داشته باشید و بتوانید بهترین آن را برای آگهی‌تان انتخاب کنید.

می‌توانید با مشاهده خلاق‌ترین تیزر‌های تبلیغاتی دنیا ایده‌های بیشتری جهت طراحی تبلیغات خود دریافت کنید.

آژانس تبلیغات و دیجتال مارکتینگ بعلاوه در کنار شماست تا با هم یک تغییر بزرگ را در حوزه کسب‌و‌کارتان رقم بزنیم.

برگرفته از کتاب تبلیغات خلاق نوشته لوک سولیوان ‍ | canva.com

4 پاسخ به “تبلیغات خلاق کارخانه ها را می‎‌سازند.”

  1. محمد گفت:

    سلام و درود
    وقت بخیر
    محتوای سایت مثل سرتیتر واقعا خلاقانه بود
    موفق باشید

    • کارشناس تولید محتوا گفت:

      سلام خدمت شما
      وقت شما هم بخیر
      خواهش میکنم امیدوارم استفاده به جا رو از این مقاله برده باشید

  2. zahra گفت:

    چقدر این مطلب جالب و خلاقانه بود دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *